Harry Potter Xperts Forum (http://forum.harrypotter-xperts.de/index.php)
- Die Karte des Rumtreibers (http://forum.harrypotter-xperts.de/board.php?boardid=25)
-- Abteilung für Internationale magische Zusammenarbeit (http://forum.harrypotter-xperts.de/board.php?boardid=31)
--- Harry Potter op Nederlands (http://forum.harrypotter-xperts.de/thread.php?threadid=730)


Geschrieben von living luna am 18.08.2008 um 19:09:

 

Waarom ga je in Nederland wonen? Studie? Nou, je kunt je ermee troosten dat 1. de meeste studies engelstalig zijn en dat 2. Duits een verplicht vak in nederland is (en ik ben met afstand de beste in mijn klas). Maar een beetje oefenen kan niet mis zijn Augenzwinkern


Living luna



Geschrieben von Misto am 19.08.2008 um 21:48:

 

Precies, voor studie. De koerses sijn alle in engles en mijn verhuurder is half duits, dus zal ik niet veel gelegenheid hebben, Nederlands te praten. Maar ik denk et is onzin ergens to gaan zonder de taal te lernen.

Je zou en uur opstellen naast mee... war teminste vrolijk voor de anderen breites Grinsen
(Wie war das? Wer Fehler findet darf sie behalten Fröhlich )



Geschrieben von living luna am 20.08.2008 um 16:11:

 

Nou, eh... dat laatste heb ik niet helemaal gesnapt...
Heb je Harry Potter ook in het Nederlands gelezen?? De namen zijn echt vet melig Applaus Moet je echt doen... trouwens waarom ga je in Nederland studeren?? En waar (ik ben altijd heel nieuwsgierig)?
Nou, ik wens je op ieder geval veel succes! Top

Living Luna



Geschrieben von Misto am 21.08.2008 um 16:11:

 

Nu... het was mijn humor. Zul heeten: het duurt (1u? 2u?) eeuwig tot ik heb alleen een zin geschrijft. (und ich frage mich, ob man auch nur die Hälfte davon überhaupt verstehen kann...)

Harry Potter heb ik niet in Nederlands gelezen - is tamelijk lastig ter komen an in Duitsland. Keine Ahnung Ik heb de eerste film in Nederlands gezien... en de halfsde film nodig gehad om te verstaan, hue Simon is Fröhlich Ik heb de boeken allen in Engels gelezen.
Waarom ik ga in Nederland studeren? Ik wou naar het buitenland, niet alweer naar Groot-Britannie en iederen willt naar Scandinavie... blijft niet veel, als je praat alleen Engels. Na, en dan heb ik gedenkt: Nederland is een leuk land (okay - ik was eenmal daar, mar het was goed)... ik gaa erheen. Grinsen



Geschrieben von living luna am 31.08.2008 um 14:31:

 

heey misto!!!

Al verhuisd??? Nou, veel plezier!



Geschrieben von Schmeu*DA* am 05.09.2008 um 17:01:

 

ik heb twee nichtjes in Nederland, ik kan een beetje nederlands, maar niet goed ik heb mij deze dooor mijn nichtje laten vertalen. ik kan harry potter soms in het nederlands, dan kan ik het beter leren Applaus
naja passt scho soweit *g*



Geschrieben von vicky am 21.09.2008 um 00:38:

 

Hallo!

Ik kom uit Belgie an daar is nederlands (eigenlijk Vlaams) leren plicht. ik leer het nu sinds ik in de vierde klas ben, maar ik heb nog niet veel geleerd wat ik ook gebruiken kan. het problem is ook dat ik deze taal niet heel mooi vindt, zodat ik me niet veel inspan.

(War das verständlich?)

Woont iedereen hier in Belgie??



Geschrieben von living luna am 21.09.2008 um 17:58:

 

Hi vicky!

Nee, ik woon niet in Belgie, maar in NL. Jij komt vast uit het franstalig deel... Je nederlands is wel goed hoor. Misschien moet je een HP op nederlands lezen... Het hele boek is echt vaag.. alle namen en zo zijn anders..
Nou, ik wens je op ieder geval nog heel veel succes met leren Augenzwinkern



Geschrieben von KlausLudwig am 22.09.2008 um 14:49:

 

Ik ben van Aken en wij leren NL in school sinds twee jaren...ik ben niet heel goed maar ik was heel gelukkig, dat ik hier all texten vertan heb (sry als ik veele fouten maak Zunge raus ) Wij lezen geen Harry Potter op nederlands (wie is Simon??) maar wij moeten nu over de vacanties "De aanslag" van harry Muliisch lezen hij is heel beroemd in duitsland!

groetjes



Geschrieben von Misto am 20.01.2009 um 13:13:

 



Ik ben terugGrinsen Was heel leuk in Rotterdam, maar mijn Nederlands in niet echt beter. Als ik seg dat ik Nederlands wil leren zij iederen altijd "Why the hell do you want to do that? Nobody speaks Dutch anyway." Keine Ahnung



Geschrieben von Evin am 20.01.2009 um 14:42:

 

Oh, dan zal ik mezelf ook maar eens inbrengen.
Ik ben ook nederlandse, maar heb al mijn hele leven lang in duitsland gewoond....en zit er nog....*zucht*

Harry Potter in het nederlands vind ik echt helemaal niks. Voor mij maakt het de hele sfeer kapot, als er plotseling van die rare namen opdagen als Marcel Lubbermans, Benno Zabini of Hermelien Griffel Vogel zeigen
Sorry, dat slaat doodleuk nergens op.
Ik vraag me steeds af, wat dat moet. Al die films steeds met ondertiteling en originele taal, en dan komt Harry Potter met die rare vertaling. Nee, daar vind ik niks aan.
Ik heb laatst geprobeerd om de eerste film eens in het nederlands te kijken, maar ik vond het al na korte tijd zóóó irritant worden, dat ik het heb opgegeven.
Zeggen ze ook nog oernederlands "HARRY" Traurig

In de boeken heb ik wel eens gekeken, toen ik bij mijn oom op bezoek wa, mijn neef en nicht lezen HP ook graag. Toen heb ik besloten nooit een compleet Harry Potter boek in het nederlands te lezen.

Meestal vind ik nederlandse vertalingen prima en vaak zelfs beter dan duitse...mar met Harry Potter zit het precies andersom. Daar vind ik de duits vertaling zo enorm veel beter! Net als de films in het duits of engels.

Ik hou echt van nederlands, maar niet bij HP.

Sorry...maar zo voel ik het. Nadat iedereen me altijd vertelde hoe goed de nederlandse vertalingen zijn en hier kennelijk ook iedereen ervan houdt....nou ja, dan ben ik de enige die dat niet doet Augenzwinkern



Geschrieben von Minerva McG. am 24.01.2013 um 13:58:

  RE: Harry Potter op Nederlands

Hoi Lily!
Hoe gaat het met jou? Natuurlijk wil ik met je praten in het Nederlands over Harry Potter! Mijn naam is Minerva McG. (Dreuzels noemen me Katharina/Kathy.) Ik ben duitse en 34 jaar oud.
Groetjes,
Minerva McG.



Geschrieben von HarryandGinny4ever am 06.02.2014 um 15:39:

 

Hoi allemal,
Mijn Nederlands is nooit zo goed.
Maar ik wil met Jogen en Maiden uit Nederland over Harry Potter parten.
En voor jou Lily: Mijn naam is HarryandGinny4ever (Verena) en ik ben duitse en lief in Ennepetal. ben 21 Jaar oud.


Forensoftware: Burning Board 2.3.6, entwickelt von WoltLab GmbH